Kossuth Lajos
Zweisprachiges Gymnasium
Gimnázium
Minden letűnő nemzedék egy lépcsőfok,
melyről az utána következő magasabbra emelkedik.
Kossuth Lajos
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Adó 1%-ának felajánlásaKossuth Lajos Gimnázium 2014 2Iskola évnyitóKossuth Lajos Gimnázium 2014Kossuth Lajos Gimnázium szalagavatóKossuth Lajos Gimnázium ünnepélyAz iskola focipályája

Ajánló

Pénzügyi tudatosság

Főoldal | Munkaközösségek | Német | Cserekapcsolatok

23 éves altenai kapcsolat

2016. szeptember 21-28. között iskolánk 10.c osztálya vett részt az immár 23 éves altenai diákcserében. Idén a sport, mint a nemzeteket összekötő erő volt a közös projektünk témája. Kirándulásainkon ellátogattunk többek között a kölni Olimpiamúzeumba, a szép őszi időben egy délutánt egy mászóparkban töltöttünk el, egy másik nap a jégcsarnokban korcsolyáztunk együtt. Az utolsó kirándulásunk Dortmundba vezetett, ahol a város mellett a Német Futballmúzeumot tekintettük meg. A német diákokat 2017 májusában fogjuk vendégül látni.

AltenaKorcsolyázás Altena

Köln

Egy hét Achimban

Idén júniusban ismét lehetőségünk nyílt egy izgalmas hetet eltölteni Achimban, a Cato Bontjes Van Beek-Gymnasium tanárainak és diákjainak vendégeiként. Ez a kirándulás egyúttal kerek évfordulót is jelölt, hiszen diákcsere kapcsolatunk immáron 20 éve töretlen az achimi partnerrel.  A változatos és érdekes programok keretein belül ellátogattunk többek között az Északi-tengerhez, Bremerhaven kikötőjébe és az itt található Klimahausba, megismerkedtünk Bréma nevezetességeivel, kirándultunk a hodenhageni Serengeti Parkba, ismerkedtünk egy német gimnázium mindennapjaival, vezetést kaptunk az iskola saját múzeumában, valamint biciklitúráztunk a festői Fischerhude falucskába.

Ezt a rengeteg élményt nagyon nehéz képekben megfelelően összefoglalni és visszaadni, az alábbi fotók azonban talán mégis érzékeltetik, hogy mennyire remekül éreztük magunkat!

Kísérőtanárok: Kvasznay Éva, Papp Zoltán

KÉPEK

Hajdu Zsolt

Iskolánk német cserekapcsolatai

A Kossuth Lajos Gimnázium az 1980-as években az elsők között épített ki németországi iskolákkal partnerkapcsolatot, az ekkor lerakott jó alapokra a mai napig tudunk építeni.

Jelenleg három németországi gimnáziummal tartunk fenn partnerkapcsolatot (Schickhardt-Gymnasium - Herrenberg, Burggymnasium - Altena valamint Cato Bontjes van Beek-Gymnasium - Achim), melynek keretében évente, ill. kétévente kerül sor kölcsönösen kiutazásra ill. vendégfogadásra 7-10 nap időtartamban. A diákcseréknek minden évben van egy tematikája, melynek lényege, hogy egy projekten közösen kell dolgozni a magyar és német diákoknak, ezáltal is biztosítva az intenzív együttműködést, egymás jobb megismerését, valamint diákjaink számára a német nyelv minél szélesebb körű elsajátítását és alkalmazását. Az iskolák, pedagógusok és diákok közötti sikeres együttműködés bizonyítéka, hogy gimnáziumunk és 2 német iskola között már több, mint 20 éve folytatunk eredményes, hasznos és jó hangulatú diákcseréket. (A herrenbergi gimnáziummal 4. éve tart az együttműködés.)

A két tanítási nyelvű osztályaink tanulói osztálykeretek között a 3. évfolyam elején látogatnak Altenába, majd ugyanezen tanév végén látják vendégül a német diákokat. Az emelt szintű német osztályaink tanulói számára jellemzően Achimmal és Herrenberggel szervezünk cserekapcsolatot a 10. vagy 11. évfolyamon.